شیشه بری و شیشه بری سیار

شیشه‌ بری شامل نصب شیشه روی درب و پنجره، پنجره سقفی، شیشه‌های ورودی و ویترین گاه‌ها، یا در نماها، مثل ورودی ساختمان‌ها، سقف و روی میزها می‌شود. باتوجه به زندگی پرمشغله این روزها، شیشه بری سیار بسیار مورد اقبال مردم قرار گرفته است.

شغل شیشه‌ بری ساده، شغلی است که خیلی ابزارهای گوناگون و پرهزینه ندارد. یکی از اصلی‌ترین آنها الماس است “الماس قرقره” های شیشه ‌بری شیشه را نمی‌برند، بلکه روی آن خط می‌اندازند.


مراکز شیشه بری سیار در کدام شهرها فعالیت می کنند؟ 

شیشه بری سیار در تهران ( شیشه بری تهرانپارس ، شیشه بری در شمال تهران ، شیشه بری پونک ، شیشه بری در غرب تهران ، شیشه بری شرق تهران) ، شیشه بری شیراز ، شیشه بری اصفهان ، شیشه بری در کرج .

 

شیشه سکوریت بهتر است یا شیشه معمولی؟

1-استحکام و امنیت

مهمترین تفاوت شیشه سکوریت و شیشه معمولی در استحکام و امنیت بالاتر شیشه سکوریت می باشد. به عبارت ساده تر، شیشه سکوریت با ضخامت یکسان، مقاومت بیشتری ( حدود 4 برابر بیشتر) در اثر  فشار و ضربه دارد. نکته مهم بعدی، امنیت شیشه سکوریت می باشد. اگر فشار  و یا ضربه وارده به شیشه سکوریت به حدی زیاد باشد که منجر به شکستن آن شود، شیشه سکوریت به صورت ذرات ریز غیر برنده شکسته می شود، در حالیکه شیشه معمولی به صورت قطعات نسبتا بزرگ و بسیار برنده و خطرناک شکسته خواهد شد.

مقاومت شیشه سکوریت در برابر گرما و حرارت نیز بیشتر از شیشه معمولی می باشد و می تواند تا سه برابر بیشتر از شیشه معمولی گرما و شوک حرارتی را تحمل کند.

 

2-قابلیت برش مجدد

تفاوت دیگر شیشه سکوریت و معمولی در امکان برش مجدد می باشد. شیشه معمولی را می توان در ابعاد و اندازه های دلخواه هر بار که امکان داشته باشد برش زد، در حالیکه این امکان برای شیشه سکوریت فراهم نمی باشد. شیشه سکوریت قبل از سفارش باید به صورت دقیق اندازه گیری شود.

 

3-قیمت 

با توجه به اینکه جهت تولید شیشه سکوریت نیاز به انجام عملیات ویژه سکوریت کردن می باشد؛ بدیهی است که قیمت شیشه سکوریت بیشتر از شیشه معمولی باشد. قیمت شیشه سکوریت بسته به ضخامت ، نوع و ابعاد، حدود 1.5 الی 4 برابر شیشه معمولی با همان ابعاد و ضخامت می باشد.

 

شیشه سکوریت و شیشه معمولی در ویژگی های زیر هیچ تفاوتی با هم ندارند:

1-  وزن : بسیاری گمان می کنند شیشه سکوریت با ضخامت یکسان، وزن بیشتری از شیشه معمولی دارد که در واقع شیشه سکوریت و معمولی با ضخامت یکسان هیچ تفاوت وزنی ندارند.

 

2-  رنگ و شفافیت : شیشه سکوریت محصولی از شیشه معمولی است که شفافیت و رنگ شیشه خام اولیه را داراست.

 

3-  ضخامت : شیشه پس از اعمال عملیات سکوریت شدن، در همان ضخامت اولیه باقی می ماند.

 

شیشه بری میز 

استفاده از شیشه بری در میزها بسیار معمول و رایج است. کاربرد آن در میزهای شیشه ای، میهار خوری، میز عسلی و … می باشد. مهمترین مسئله ای که در انتخاب شیشه مناسب برای رومیزی مطرح است، میزان فشاری است که روی سطح شیشه وارد می شود. به عبارت دیگر برای انتخاب شیشه مناسب باید نوع میز و یا سطحی که شیشه روی آن قرار می گیرد در نظربگیریم. لازم به ذکر است که ضخامت شیشه مورد استفاده در رومیزی ها و میزهای ناهارخوری و … به طور معمول از 4 میلی متر تا 20 میلی متر می باشد.

 

سنگ زنی و لول زنی در شیشه بری

 

برای میزهای شیشه ای عسلی، میز ناهار خوری، جلو مبلی و … نیاز است که دور شیشه آن سنگ زنی و یا لول زنی شود.

 


ostadkaar شیشه ,سکوریت ,معمولی ,ضخامت ,سیار ,برابر ,شیشه سکوریت ,شیشه معمولی ,میزهای شیشه ,شیشه مناسب ,ضخامت شیشه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

blognews-new خوشمزه ترین مزه ها پرتال اطلاع رسانی تور های گردشگری آمانج دانش شهر آموزش تابلو برق صنعتی فایل گیز میز تفریحی سرگرمی مشهد چت|بمب چت|مشتی چت